Zašto je poverenje zaposlenih važno?
- Oni se ne plaše da preuzmu inicijativu.
- Oni podižu druge.
- Oni stvaraju pozitivnu kulturu.
- Oni su veliki uzori.
- Oni su produktivniji.
- Oni doprinose pozitivnoj percepciji brenda.
Poverenje u sebe i svog poslodavca je od ključnog značaja za zaposlene kako bi bili uspešniji u svom poslu. Neki ljudi mogu razmišljati o samopouzdanju kao o binarnoj osobini, kao o nečemu što ili imate ili nemate. Ali to nije istina. Može se graditi (ili obnavljati) tokom vremena. A prava digitalna rešenja često su generatori poverenja zaposlenih.
Mnogo. Poslednjih godina organizacije su se uglavnom fokusirale na stvaranje prvoklasnih digitalnih iskustava za svoje klijente. U međuvremenu, zaposleni su često ostajali sa ostacima: zastareli IT sistemi, lavina excela i lokalnih rešenja.
Posledice ovog nedostatka fokusa na digitalno iskustvo zaposlenih – ili DEX (digital employee experience ) – često su veće nego što mislite. A poverenje zaposlenih je jedna od prvih stvari koje trebaju biti u fokusu.
Spori procesi dovode do izgubljenog vremena, frustracije i narušenog samopouzdanja. Zaposleni moraju biti u mogućnosti da brzo kontaktiraju svoje kolege i klijente. Isto važi i za važne informacije: neposredan pristup je od ključnog značaja. Ali to nije uvek slučaj. A ko je glavni krivac za to? Složeni interfejsi, zagonetni korisnički dizajn, previše sistema ... Izaberite.
Zaposleni provede 15 minuta popunjavajući obrazac – samo da bi izgubio sve svoje podatke kada pritisne "pošalji" zbog jedne greške koju samo IT stručnjaci mogu da shvate. Ova iskustva znače da će zaposleni prestati da veruju vašim digitalnim rešenjima i označiti ih kao "nepouzdane". Ovo, pak, takođe utiče na samopouzdanje zaposlenih.
Shvatate poentu… Sada je vreme da se priči da pozitivan obrt ...
Zaposleni će se osećati sigurnije, a njihov rad važan, ako ste transparentni o svojim odlukama, ciljevima i merilima. Dodatni bodovi se dodeljuju organizacijama koje pružaju pravovremene i konkretne povratne informacije na tom putu. Ovo pomaže zaposlenima da rastu i osećaju se sigurnije u svom načinu rada. Digitalna rešenja koja vredi razmotriti uključuju komunikacione platforme, kao i alate za povratne informacije i razmenu znanja.
Od kada je Opšta uredba o zaštiti podataka (GDPR) stupila na snagu, sve više zaposlenih veruje da se njihovi lični podaci čuvaju bezbedno i da se koriste odgovorno. Ipak, sajber napadi i povrede podataka ostaju stalna pretnja. Jedini način da svojim zaposlenima ponudite mir je da date prioritet sigurnosti podataka i privatnosti u digitalizaciji procesa.
Samopouzdanje je direktno povezano sa sposobnošću vaših zaposlenih da dobro rade i kao profesionalci i kao pojedinci. Drugim rečima, digitalna rešenja će biti efikasnija ako su izgrađena imajući na umu krajnje korisnike, a ne – recimo – HR. Zapamtite ovo kada odlučujete koja digitalna rešenja koristiti za učenje, razvoj karijere, blagostanje, fleksibilan rad i još mnogo toga, kako biste postavili svoje zaposlene za uspeh.
"Ako vam je potrebna podrška, nemojte se plašiti da pitate svoje kolege", kaže svaki menadžer. Ali ponekad nema kolega u blizini, ili pitanje izgleda previše trivijalno, ili je za sam pristup nekome potrebno je napraviti korak veći od očekivanog. Prava tehnologija može pomoći – posebno kada je pokreće AI. Alati mogu, na primer, predložiti uputstva za praćenje, voditi zaposlene kroz projekat, pružiti odgovore na standardna pitanja i još mnogo toga.
"Jedna veličina ne odgovara svima" je fraza koju često koriste tehnološki provajderi, ali ima puno istine. Dokazani način da se podigne poverenje zaposlenih je implementacija alata koji nude personalizovana iskustva. Zamislite samo tržište talenata koje pokreće veštačka inteligencija i deluje kao lični trener za razvoj karijere. Ili na drugom nivou, neki alati mogu podržati vaše ciljeve jačanjem raznolikosti i inkluzije u timu.
Šanse su da, niste ni sigurni da li uopšte treba da vratite poverenje svojih zaposlenih. Možda sve radi glatko. Ili ne. Ko zna? Pa, vaši zaposleni sigurno znaju. Dakle, počnite da ih slušate. Oni će pokazati šta im je potrebno da budu produktivniji i angažovaniji. Od pulsnih anketa, anketa o zadovoljstvu do platformi za kontinuirane dijaloge, postoji mnoštvo opcija za precizno određivanje (promenljivih) potreba i želja vaših zaposlenih.
Oslobodite svoju personalizovanu digitalnu strategiju ljudskih resursa