6 od 10 zaposlenih misli da je važno raditi sa najnovijim digitalnim aplikacijama na poslu.
Skriveni troškovi nedigitalizacije ljudskih resursa
Nedavno istraživanje koje je sproveo SD Worx pokazuje da 58% evropskih kompanija još uvek ima dug put do pružanja vrhunskog digitalnog iskustva svojim zaposlenima. Zašto žurba, zar ne? Pa, kako se ispostavilo, usporavanje procesa ili izbacivanje digitalizacije dolazi sa puno skrivenih troškova. Za vas smo pripremili 7 njih.
Godinama je izgradnja jakog digitalnog radnog mesta bio zastrašujući zadatak zbog nezrelih tehnologija, zbunjujućih IT standarda, složene integracije i nedostatka softverskih alata koji su jednostavni za korištenje. Bez doktorata iz IT menadžmenta ili dubokih džepova, digitalizacija je skoro uvek bila teška bitka.
Srećom, to više nije slučaj. Mnogi tehnološki partneri sada isporučuju HR tehnologiju koja je lako razumljiva, veoma pristupačna i nudi pogodnosti svim zainteresovanim stranama: kompaniji, HR-u i vašim zaposlenima. Ali postoji još jedan ubedljiv razlog da se što pre pređe na digitalnu tehnologiju: skriveni troškovi nedigitalizacije. Zaista, čuvanje stvari "onakvima kakvima jesu" košta vas više nego što mislite.
#1 Neefikasni HR procesi
Upravljanje transakcijskim HR zadacima, kao što su obračun zarada, Core HR, i upravljanje vremenom, često je složen i dugotrajan. I dok trošite svu svoju energiju na ispravljanje svakog detalja, ostavljate više zadataka koji dodaju vrednost (npr. Preuređivanje vašeg L&D programa) za "kada imamo vremena". Pa, sa tehnologijama automatizacije, možete osloboditi vreme za sebe. Vreme koje možete iskoristiti da zaista istaknete brend vašeg poslodavca i posvetite više pažnje svojim (budućim) zaposlenima. Nije ni čudo što je postizanje operativne izvrsnosti prva faza svakog putovanja digitalizacije.
#2 Loše digitalno iskustvo
Vaši zaposleni, posebno mlađa generacija, postali su zavisni od korisničkih aplikacija u svakodnevnom životu, kao što su Netflix, Spotify i TikTok. Ako ne uspete da ponudite isto iskustvo potrošača sa svojim digitalnim HR-om, verovatno ćete ih odbiti. Zaista, optimizacija upotrebljivosti vaših digitalnih alata, od intuitivnih interfejsa do mobilnih uređaja, može napraviti ili prekinuti vaše putovanje u digitalizaciju ljudskih resursa. Ovo je takođe poznato kao faza u izgradnji snažnog digitalnog radnog mesta.
#3 Rizici pravne usklađenosti
Usklađenost sa zakonima o porezu, zapošljavanju i privatnosti je na vrhu liste prioriteta svakog HR tima. Jedna greška može dovesti do velikih novčanih kazni, troškova popravke i oštećene reputacije poslodavca. Škakljiva stvar je da se zakonodavstvo stalno menja i razlikuje od zemlje do zemlje, a ponekad čak i od regiona do regiona. Zašto ne biste sebi uštedjeli stres koji dolazi sa upravljanjem usklađenošću sa zakonima oslanjajući se na HR tehnologiju sa automatskim ažuriranjima?
#4 Loša produktivnost
U vremenima ekonomske neizvesnosti i nedostatka radne snage, podsticanje rasta, angažovanja i produktivnosti na radnom mestu treba da bude jednostavna stvar. Pravi digitalni alati mogu vam pomoći u tome. Razmislite o programima učenja i razvoja (L & D), aplikacijama za mapiranje dobrobiti i veština, platformama za saradnju, alatima za uključivanje, softveru za slušanje zaposlenih i tako dalje. Oni osnažuju vaše zaposlene da postanu najbolja verzija sebe, što dovodi do povećanja performansi, a samim tim i prihoda. Ovo je takođe poznato kao faza 3 na putu digitalizacije.
#5 Nepouzdan sigurnosni sistem
Vaše odeljenje za ljudske resurse ima velike količine osetljivih informacija – bilo da se radi o poverljivim detaljima o organizaciji ili ličnim podacima zaposlenih. Sa ručnim sistemom, gotovo je nemoguće kontrolisati pristup ovim informacijama. I da, digitalizacija otvara vrata potencijalnim problemima sa sajber bezbednošću, ali ako mudro izaberete svog provajdera HR tehnologije, moći ćete da iskoristite ugrađene mere privatnosti i bezbednosti podataka. Više nećete morati da brinete o gubitku strateških informacija ili strogim kaznama.
#6 Prekid veze između menadžmenta i zaposlenih
Otvorena komunikacija je u srcu svake uspešne organizacije. Čak i više ako upravljate hibridnom radnom snagom. Zašto? Najposvećeniji zaposleni su često oni koji imaju jasan pogled na pravac organizacije. Oni su aktuelni i imaju snažan osećaj pripadnosti. U suprotnom, verovatnije je da će se preseliti kod drugog poslodavca, u kom slučaju ćete se suočiti sa značajnim troškovima da zamenite to radno mesto. Jedno je sigurno, sa digitalnim HR ekosistemom, možete doći do celog tima za nekoliko sekundi, gde god da ste.
1 u 3 zaposleni priznaju da se osećaju isključeni kod svog poslodavca zbog rada na daljinu.
#7 Nedostatak analitike i izveštavanja
Stvaranje povezanog digitalnog ekosistema – poslednja faza na putu digitalizacije – može vam uštedeti dane ručnog rada prikupljanja, čišćenja i konsolidacije podataka. Nema više glomaznih tabela i komplikovanih formula, već jedan skup tačnih podataka za rad. Štaviše, mnogi integrisani sistemi imaju ugrađene alate za izveštavanje i analitiku, dodajući mogućnosti poslovne inteligencije vašem HR timu. Sve ovo rezultira pametnijim odlukama, zasnovanih na podacima za optimizaciju korišćenja vašeg budžeta, između ostalog.
Tražite smernice?
Uspeh zavisi od vaše sposobnosti da uskladite interese svojih zaposlenih, poslovanja i ljudskih resursa.