50%
evropskih kompanija navodi da se sve više fokusiraju na digitalizaciju svih svojih HR procesa, prema istraživanju SD Worx-a.
Kako tehnologija nastavlja da menja način na koji zapošljavamo, angažujemo, plaćamo, razvijamo i informišemo zaposlene, lideri ljudskih resursa treba da budu oprezni zbog "prekomerne digitalizacije". Štaviše, HR tehnologija koju koristite treba da olakša rad vaših zaposlenih, na produktivniji i smisleniji. Zaista, efikasna HR tehnologija služi ne samo odeljenju za ljudske resurse, već i celoj organizaciji.
evropskih kompanija navodi da se sve više fokusiraju na digitalizaciju svih svojih HR procesa, prema istraživanju SD Worx-a.
Nije tajna da je danas većina funkcija ljudskih resursa manje "ljudska" nego ranije. Mnogi zadaci su automatizovani kako bi se povećala efikasnost. Ali dok je digitalna zrelost ključ poslovnog uspeha, postavlja se pitanje: koliko je tehnologije previše? Jer prema istraživanju SD Worx-a, većina mladih zaposlenih (mlađih od 25 godina) i dalje preferira ljudsku interakciju u odnosu na digitalnu interakciju. Dakle, šta HR menadžeri mogu učiniti da humanizuju HR tehnologije?
Dizajn softvera za ljudske resurse mora da prati opšta pravila dobrog dizajna aplikacija. Bez obzira da li su bogate funkcijama ili rudimentarne, trebalo bi da budu jednostavne za korišćenje kako bi služile svojoj primarnoj svrsi, koja se kreće od poboljšanja produktivnosti i upravljanja odmorima do negovanja zdrave kulture na radnom mestu. Nažalost, nekoliko inicijativa za digitalnu transformaciju ne ispunjava očekivanja. U stvari, izveštaji iz istog istraživanja pokazuju da se 48% evropskih zaposlenih slaže da još uvek ima prostora za poboljšanje strategija digitalnog radnog mesta.
Stoga, prilikom usvajanja novih HR tehnologija, morate uzeti u obzir korisničko iskustvo – njihove probleme, njihove potrebe i ono što žele od iskustva. Možda mislite da znate šta žele, ali važno je da slušate svoje zaposlene. Na kraju krajeva, korisnici su naš najbolji ko-kreator. Kada ste planirali prelazak sa izolovanih i papirnih sistema na integrisani HR tehnološki paket, morate dodati ljudski aspekt kako biste svojim zaposlenima pružili obogaćujuća iskustva. Ali kako?
Iako tehnologija brzo napreduje, ne dozvolite da se pretvori u uslužnu štaku i prepreku između vaših ljudi. Umesto toga, neka to bude most ka ljudskoj vezi. Ne bacajte najnoviju tehnologiju na problem i tako ga predstaviti da je rešen. Tehnologija u ljudskim resursima treba da se fokusira na poboljšanje ljudske povezanosti umesto stvaranja isključenja ili odvajanja. Prvi vitalni korak ka uključivanju je angažovanje i predviđanje vaših ljudi. Evo nekoliko načina na koje možete uključiti sve u proces:
Na ovaj način možete premostiti jaz između onoga što vaši zaposleni žele i onoga što tehnološki sistem ljudskih resursa može da uradi. Na primer, ako koristite platformu programa podsticaja zaposlenih kako biste pomogli zaposlenima da se više angažuju i povežu, najbolje je usvojiti responzivnu i minimalističku estetiku dizajna. Manje je više – pravi balans i kontrast, sa dovoljno belog prostora i pravilnim postavljanjem margina i ispuna mogu zaista inspirisati i ohrabriti vaše ljude da koriste vašu HR tehnologiju. Možete dodati sliku ili smešni gif na svoj bonus da začinite stvari.
I iznad svega, obratite posebnu pažnju na mobilni telefon. Možete konfigurisati aplikaciju za mobilnu upotrebu ili imati zasebno izvorno mobilno rešenje. Mobilna platforma olakšava pristup i pogodna za korisnike.
Sa sve više i više generacije Z koja dolazi na radno mesto, fleksibilnost je postala najvažnija za provajdere ljudskih resursa i poslovne lidere. Kao rezultat toga, UX u novim sistemima mora uzeti u obzir samouslužne module u okviru većeg HR softvera. Implementacija funkcija kao što su pristup informacijama, promena ličnih podataka, unos troškova, unos bolovanja i zahtevi za odsustvo olakšaće stvari zaposlenima i poboljšati usvajanje alata, što dovodi do uspešne digitalne transformacije i boljeg povrata investicije.
Iako je istina da HR tehnologija može da podrži konzistentnost, osnaži promene, pomogne u automatizaciji suvišnih zadataka i učini mnogo više, u većini slučajeva, sama tehnologija nije dovoljna za istinsku digitalnu transformaciju – samo VI možete doneti ljudsku dimenziju. Zato budite sigurni da usvojite pristup zasnovan na ljudima i tehnologiji i osigurajte da uvek postoji ljudska intervencija i uvid u aplikaciju kako biste u potpunosti oslobodili moć vaše HR tehnologije.
Da biste to postigli, od ključnog je značaja da vaši ljudi budu još digitalno pametniji, povećavajući njihovu kompetentnost koristeći digitalne alate i sredstva vaše kompanije kako biste pružili dublji uvid i veću efikasnost – tj. imati ljude sa pravim veštinama i razumevanjem tehnologije kako bi iskoristili potencijal novih HR alata uz ublažavanje rizika. Na primer, možete ponuditi zaposlenima praktičnu obuku sa kvartalnim radionicama ili vebinarima o tehnologiji, ili čak da ih neko iz HR-a vodi u izboru pravog kursa.
Budući da ste vođeni ljudskim i tehnološkim pogonom, možete iskoristiti puni potencijal AI dok shvatate kritičnu ulogu koju ljudi moraju da igraju kako bi izgradili poverenje i izbegli pristrasnost.
Trik je u digitalizaciji procesa i humanizaciji iskustva. Prava kombinacija ljudi i mašina će produbiti ljudsku vezu sa tehnologijom. A jedan od ključnih faktora za poboljšanje ljudske interakcije sa tehnologijom je zapamtiti da tehnologija nikada ne bi trebalo da zameni ljudski faktor.