1. Home>
  2. RS blog>
  3. HR i vanjska usluga obračuna zarada>
Global HR player

Širite se na međunarodno tržište? Pojednostavite proces obračuna plata sa globalnim dobavljačem usluga.

Svako preduzeće se tada suočava sa situacijom širenja na strana tržišta. Kada dođe vreme da se to dogodi i da kompanija počne da posluje na globalnom nivou, to može značajno da poveća opterećenje na odeljenjima za ljudske resurse i platne spiskove. I to ne samo zato što će organizacija primiti nove zaposlene, već i zato što se platnim operacijama mora upravljati globalno, ali uz lokalnu ekspertizu.

Održavanje uravnoteženog fokusa u svakoj od ovih oblasti može biti kao balansiranje dve rotirajuće ploče – pa kako kompanije koje se šire mogu sa lakoćom upravljati ovom tranzicijom? Da li bi trebalo da se obrate globalnom autsorseru ili manjim lokalnim dobavljačima usluga kako bi smanjili teret i rizik od ispravne isplate platnog spiska?

Šta lokalni izvođači nude:

Kada žele da zadrže lokalni fokus na globalnom nivou, za multinacionalne organizacije može biti primamljivo da se obrate lokalnim pružaocima usluga zbog njihove stručnosti i poznavanja lokalnog tržišta. U današnjem svetu koji je usredsređen na podatke, česti su slučajevi kršenja privatnosti, tako da se novi zakoni i propisi stalno kreiraju širom sveta.

Globalni platni spisak je primer neprekidne promene. Na primer, Ujedinjeno Kraljevstvo je nedavno uvelo promene u načinu izdavanja platnih listića kako bi se poboljšala transparentnost sistema. Pored toga, sa nedavnom godišnjicom Opšte uredbe o zaštiti podataka (GDPR), ovi zakoni su bili u centru pažnje stručnjaka za ljudske resurse i platne spiskove širom sveta dok ponovo procenjuju svoje procedure usklađenosti i osiguravaju da je sve ažurno. Međutim, usklađenost nije ograničena na ažuriranje postojećih procedura i sam proces nije uvek jednostavan. U stvari, sa novim propisima dolaze novi procesi u svakom regionu, od kojih svaki zahteva visok nivo fokusa od strane kadrovskih i platnih timova. Ovi procesi ne utiču samo na sam platni spisak, već i na način na koji se ovi podaci prenose između odeljenja i razmenjuju sa trećim licima. Zbog toga se stalno primenjuju povećani nivoi bezbednosti, sa krajnjim ciljem zaštite podataka zaposlenih.

Lokalni provajderi usluga mogu da obezbede neophodnu ekspertizu u svom specifičnom regionu kako bi osigurali da su operacije uvek u skladu sa zakonima i propisima jer se fokusiraju posebno na jedan region i nisu preopterećeni promenom zakonodavstva širom sveta.

Prednosti globalnog dobavljača platnih usluga:

Međutim, kada kompanija posluje u više regiona i nastavlja da se širi, broj lokalnih provajdera takođe može brzo da se poveća. Odjednom, sistem koji je trebalo da smanji opterećenje i spreči da odeljenja za ljudske resurse i plate budu preopterećeni svojim operacijama može postati skup lokalnih pružalaca usluga kojima je potrebno više pažnje nego ikada ranije. Očigledno, ovo narušava svrhu i otežava kadrovske i platne profesionalce.

Organizacijama koje rade sa više provajdera usluga nedostaje transparentnost, jasnoća i dokumentacija u procesu obračuna plata, a to samo dovodi do praznina u osoblju i znanju o platnom spisku. Rešenje za ovaj disparitet je rad sa jednim globalnim dobavljačem platnog spiska koji može da postigne savršenu ravnotežu između globalnog menadžmenta i lokalne ekspertize. Ovo može drastično smanjiti broj dobavljača usluga na onaj koji pokriva sve. Bez više provajdera, odeljenja više ne moraju da brinu o ručnom upravljanju kolekcijom lokalnih provajdera širom sveta, upoređivanju njihovih podataka i nadgledanju operacija platnog spiska u celini.

Globalni dobavljači platnog spiska koji koriste model agregatora mogu prekinuti različite tokove posla sa više lokalnih dobavljača standardizacijom procesa obračuna plata u globalnim operacijama. Ovim metodom, organizacije mogu da održe lokalno znanje o ovim provajderima usluga dok ostvaruju veću kontrolu i brži pristup svojim podacima, a da neke operacije i dalje drže u kući. Alternativno, organizacije mogu da rade sa modelom Outsourcing-a poslovnih procesa (BPO), gde dobavljač platnog spiska upravlja operacijama sa stručnom efikasnošću, jer nudi potpuno sveobuhvatnu uslugu eksternalizacije. Organizacija i dalje može da kontroliše svoj platni spisak, ali iskusni i obrazovani profesionalci unutar dobavljača platnog spiska osnažuju operacije i podižu ih na novi nivo poslovanja.

Bez obzira na to koja opcija je izabrana, jedan globalni provajder može da održava lokalni i globalni miks, nabavljajući stručnost za svaki lokalitet, proširujući se i sklapajući ugovore sa kompanijom, i osiguravajući da je usklađenost tačna na lokalnom nivou i da je platni spisak povezan globalno. Na ovaj način, kadrovi i platni radnici mogu biti sigurni da su njihove operacije usklađene i efikasne.