1. Home>
  2. RS blog>
  3. Upravljanje radnim vremenom>
Time management clock UK BLOG

Upravljanje vremenom i kognitivna pristrasnost: zašto je procena našeg radnog vremena tako teška?

Trebalo bi da budemo u stanju da definišemo količinu vremena koje je potrebno da se obavi određeni posao, ali stvarnost je veoma različita i pokazuje konstantno prekoračenje vremena koje je potrebno da se izvrši.

Ovo potcenjivanje količine potrebnog vremena ima ime: kognitivna pristrasnost u planiranju. Dakle, koja su rešenja za prevazilaženje ovog izazova i završetak zadataka u dodeljenom vremenu?

Kada je u pitanju procena vremena koje će nam trebati da izvršimo određeni zadatak, preterano optimistični ljudi često završe u razočarenju. Veoma smo razočarani i retko se vide rezultati, kao što su nedavne studije pokazale o kognitivnoj pristrasnosti ljudi kada je u pitanju planiranje.

Na kraju krajeva, individualno procenjivanje vremena koje ćete provesti radeći na bilo kom poslu je prilično teško, iako je to ključni element u načinu na koji upravljamo svojim vremenom.

Zašto nismo u stanju da pravilno procenimo naše utrošeno vreme i da li osećamo da smo bolje organizovani i cenjeni sa svakim novim projektom koji preuzmemo?

    Višestruke posledice

    Moramo da se vratimo još u 1977. godinu, kada su dva psihologa - Daniel Kahneman i Amos Tverski - došli do koncepta takozvane zablude planiranja.

    Istraživali su kako ljudi mogu da predvide koliko će im vremena trebati da završe određeni zadatak gledajući pojedince koji su, kao optimisti, potcenili količinu vremena koje će im trebati da završe svoje projekte. Što je u svakom od ovih slučaja završilo sa zakašnjenjem.

      Kako znate koje rešenje za upravljanje vremenom je najbolje za vas?

      SD Worx tim vam može pomoći!

        Kontaktirajte nas

        Ovo su ljudi koji nisu učili iz svojih grešaka iz prošlosti i nisu se preispitivali. Situacije koje završavaju sa ljudima koji prekoračuju vreme dodeljeno za obavljanje određenog zadatka danas ponekad uključuje i dodatne troškove za kompaniju ili imaju uticaj na druge članove tima.

        Međutim, treba istaći da nemaju svi ovu kognitivnu pristrasnost. Ovo se odnosi samo na ljude koji sami odlučuju koliko vremena će sebi dati za obavljanje određenih zadataka.

          Zašto istraživati ovu temu?

          Vrlo jednostavno! Zato što postoje rešenja koja omogućavaju ljudima da bolje upravljaju svojim radnim vremenom u kancelariji, povećavaju efikasnost isporukom projekta ili završetkom zadatka na vreme, i čine da se osećaju zadovoljni poslom koji su uradili!

          Sve ovo takođe pomaže da se uspostavi bolja ravnoteža između posla i života, što znači jedan manje izvor stresa o kojem treba brinuti. Zvuči dobro?

          Dakle, da biste izbegli razočarenja i isporučili posao u roku, dobra je ideja da napravite korak unazad i postavite barikade koje će sprečiti ovu kognitivnu pristrasnost, koja je duboko ukorenjena u nekim ljudima.

            Evo nekoliko metoda za poboljšanje upravljanja vremenom na poslu

            • Slušajte i usvojite spoljnu tačku gledišta (kolega) kako biste bolje procenili koliko će vremena biti potrebno da se posao završi.
            • Dozvolite sebi određeno odstupanje koje je veće od prvobitno planiranog vremena.
            • Imajte tačnu ideju o projektu i svim srodnim zadacima koje treba uraditi kako bi se vreme ravnomerno raspoređivalo i sprečilo odugovlačenje.
            • Konačno, imajte na umu da postoje metode za efikasniji pristup radu, kao što je blokiranje vremena ili Pomodoro metoda koja uključuje rad na tajmeru. Cilj je da ostanete fokusirani na jedan te isti zadatak u 25-minutnim sesijama.

              Od sistema raspodele radnog vremena i prisustva do detaljnih izveštaja koji se odnose na uštedu vremena, ubrzanje procesa i poboljšanje efikasnosti poslovanja, SD Worx vam pomaže da dobro upravljate svojim ljudskim resursima.