1. Home>
  2. RS blog>
  3. Angažovanje zaposlenih>
Thank you

Moć reči "Molim" i "Hvala"

U našem brzom svetu, ponekad se može činiti da su ljudi postali više sami i da sve ređe govore "molim" i "hvala". Često se možemo naći u situaciji u kojoj stojimo u redu za kupovinu, a kada je transakcija završena, ne dobijamo nikakav odgovor na naše "hvala". I odlazimo iznervirani.

Sigurno su mnogi od nas doživeli zahtev za pomoć u obliku teksta ili e-pošte poput "Možete li mi pomoći sa...?". Nije namera da budem nepristojan, ali nešto nedostaje - reč "molim".

Reći "hvala" i "molim" je izuzetno važno jer to nije samo pitanje društvenih normi, već ima dubok emocionalni uticaj na nas i ljude oko nas. Kada koristimo ove reči, izražavamo poštovanje i zahvalnost drugima, pokazujući da cenimo njihov rad i trud. Ovo pomaže u jačanju međuljudskih odnosa i izgradnji poverenja. Pored toga, takve fraze stvaraju pozitivnu atmosferu u svakodnevnim interakcijama, bilo da se radi o privatnom ili profesionalnom okruženju.

Pozitivno radno okruženje

Ljudi vole da se bave ljubaznim, ljubaznim, poštovanim i pouzdanim ljudima. Ako pokažete ove vrednosti u poslu, ljudi će vas voleti i da će želeti da posluju sa vama. Reči kao što su "hvala" i "molim" su takođe znak pristojnosti i dobrih manira. Oni odražavaju osnovne vrednosti koje svakodnevnu komunikaciju čine prijatnijom i podstiču druge ljude na saradnju. Upotreba ovih izraza takođe doprinosi razvoju empatije – kada kažemo "molim", svesni smo da tražimo nešto od druge osobe, a sa "hvala" priznajemo njen trud i doprinos. Na taj način razvijamo razumevanje osećanja drugih i lakše se povezujemo sa njima. Ovo izgleda dovoljno jednostavno, ali mnoge kompanije to jednostavno ne shvataju.

Osnovna ljubaznost je osnovni gradivni blok svakog kvalitetnog odnosa sa klijentima, posebno u korisničkoj podršci. Dobar korisnički servis je od suštinskog značaja za uspeh poslovanja, jer je verovatnije da ćemo preporučiti i raditi sa kompanijama koje nas dobro tretiraju.

Inspirišite

Ako, kada dođete na posao, imate zadovoljstvo da sarađujete sa kolegama i klijentima gde se svakodnevno pokazuje uzajamno poštovanje, imate na čemu da budete zahvalni jer to zaista čini vaš radni život mnogo boljim i kvalitetnijim.

U SD Vork-u nastojimo da inspirišemo i zaposlene i klijente. Pod inspiracijom ne mislimo samo na standardnu definiciju inspiracije, već za nas ona predstavlja integritet, pametnu saradnju, strast, inovacije i fokus na rezultate.

Pa zapamtite ...

Bez obzira koju profesiju se bavite u životu, molimo vas da razmislite o upotrebi reči "molim" i "hvala", a kada vam se nude, budite iskreni. Ove reči ne koštaju ništa, i one čine ogromnu razliku. U poslovnom okruženju oni takođe služe kao alati za smirivanje tenzija i jačanje pozitivne energije. Kada koristimo "hvala" i "molim", ne samo da izražavamo poštovanje prema drugima, već i aktivno radimo na oslobađanju tenzija, što doprinosi stvaranju ugodnije i skladnije atmosfere među kolegama.

Izgovaranje "hvala" postaje više od pukog izražavanja zahvalnosti – to je način priznavanja sopstvenog doprinosa situaciji, čak i kada su u pitanju poslovni izazovi ili nesporazumi. Ovim činom otpuštamo stare pritužbe i otvaramo prostor za efikasniju komunikaciju i saradnju, što je ključno za uspešan poslovni tim.

Kada koristimo reči "molim" i "hvala" u poslovnim odnosima, dodatno jačamo saradnju kroz empatiju i razumevanje. Ove reči služe kao alati za stvaranje veza, oslobađanje negativnih obrazaca razmišljanja i podsticanje osećanja zahvalnosti. Kao rezultat toga, poslovni odnosi postaju uravnoteženiji i komunikacija jasnija, što doprinosi dugoročnoj produktivnosti i zadovoljstvu u radnom okruženju.