1. Home>
  2. RS blog>
  3. Angažovanje zaposlenih>
wellbeing

Poboljšanje socijalnog blagostanja na poslu: Šta i kako ga implementirati?

Kako HR timovi sve više i više govore o dobrobiti zaposlenih, socijalno blagostanje se takođe pominje sve češće. Socijalno blagostanje više nije samo trend ili buzzword, već jednako važan stub blagostanja kao fizičko, mentalno, finansijsko i kulturno blagostanje. Ali šta to zapravo znači i kako ga efikasno implementirati? Nastavite da čitate da biste saznali više!

    57%

    zaposlenih u EU tvrdi da njihove organizacije  NE preduzimaju dovoljno mera za optimizaciju zdravlja i blagostanja.

      Često zanemareni stub dobrobiti zaposlenih

      Mnoge organizacije prihvataju trend "dobrobiti na radnom mestu" uvođenjem inicijativa usmerenih na zdravlje koje pozitivno utiču na angažovanje i zadržavanje zaposlenih. Iako su ove strategije od ključnog značaja za opšte zdravlje vaše radne snage, samo fokusiranje na fizičke, mentalne i finansijske aspekte više nije dovoljno. Više od polovine zaposlenih u EU smatra da njihove organizacije ne preduzimaju dovoljno mera za optimizaciju zdravlja, pokazalo je istraživanje SD Vork. Potrebe zaposlenih su se promenile nakon pandemije. Sada, više nego ikada, fokus je na socijalnom blagostanju – često zaboravljenom aspektu blagostanja na radnom mestu.

      Socijalno blagostanje je centralno za svaku strategiju blagostanja. Od odnosa sa kolegama do usklađivanja sa vrednostima kompanije, to podrazumeva osećaj vrednosti kao osoba, kolega, i zaposleni. Ali kako to postići? Ispod su 4 ključne ideje za socijalno blagostanje koje će vam pomoći da započnete, bez obzira da li ste mala kompanija koja tek počinje ili veće preduzeće koje želi da poboljša angažman i produktivnost kroz dobrobit na radnom mestu.

        # 1 Podsticanje pozitivnih, neosuđujućih i podržavajućih odnosa na radnom mestu

        • Izgradnja pozitivnih odnosa između zaposlenih može biti pravi izazov ako nemaju prostor u kojem se osećaju prijatno. Stoga, naš prvi savet za negovanje pozitivnih odnosa na radnom mestu je da se stvori siguran i udoban društveni prostor (kao što je kauč ili kuhinjski ugao) gde zaposleni mogu da razgovaraju i druže slobodno bez straha od presude.
        • Povežite odeljenja – Podstičite veze između zaposlenih omogućavajući im da se upoznaju sa kolegama iz različitih odeljenja i izbegnu greške prilikom rada na daljinu.
        • Organizujte volonterske projekte – zajedničko volontiranje van radnog mesta može pomoći zaposlenima da stvore veze, izgrade umrežavanje i razviju dugotrajne odnose dok rade na zajedničkom cilju.

          # 2 Učinite posao prijatnijim

          Obezbedite mogućnosti za zabavu i opuštanje, bilo u formalnim ili neformalnim oblicima, ili oboje:

          • Proslavite i smejte se zajedno - pronađite nove načine da proslavite uspeh kao tim. Pored rođendana kolega, razmislite o kreativnim idejama kao što su:
            • Obeležavanje godišnjica rada
            • Traženje od kolega da podele svoje kulturne proslave
            • Virtuelne timske igre.
          • Podsticanje redovnih timskih aktivnosti – uspešne timske aktivnosti stvaraju vezu i osećaj solidarnosti među zaposlenima. Pored toga, team building može biti odlična ideja za komunikaciju potrebnu kada se radi na daljinu kako bi se povećala interakcija.
          • Ponudite zdrave grickalice – ništa nije lakše od okupljanja ljudi oko stola sa hranom. Okupljanja zajedno uz hranu mogu podstaći društvenu interakciju.
          • Organizujte više društvenih događaja – Događaji kao što su filmske večeri ili talent šou mogu podstaći zaposlene da formiraju prijateljstva.

            #3 Shvatite usamljenost ozbiljno i destigmatizujte razgovore o njoj

            Nemojte pogrešno pretpostaviti da neko nema problema sa usamljenošću i izbegavajte dosledne kontakte i sastanke za prijavu. Većina zaposlenih neće otvoreno reći da se osećaju usamljeno. Svako se bori sa usamljenošću na nekom nivou. Možete ohrabriti svoje ljude da se povežu jedni sa drugima stvaranjem mogućnosti za saradnju, kao što su:

            • Uvedite mentorstvo ili programe prijatelja / partnera – dozvolite kolegama da imaju određenog prijatelja. To će im omogućiti da imaju nekoga drugog osim svog lidera sa kojim će deliti izazove i izgraditi veze.
            • Promovišite interakcije licem u lice – Iako internet olakšava kontakt, tradicionalni razgovori licem u lice su i dalje vredni, posebno kada je u pitanju izgradnja odnosa.

            Ali budite svesni, osoba može imati stotine kontakata na LinkedIn-u, ali se i dalje oseća usamljeno. Dakle, umesto da samo prikupljate što više kontakata, ohrabrite svoje ljude da daju prioritet visokokvalitetnim interakcijama kako bi se osiguralo da su odnosi koje stvaraju profitabilniji i vredniji.

              #4 Definisati opšta pravila saradnje

              U brzom svetu sa puno odgovornosti i informacija za varenje, nesporazumi su česti. Važno je definisati pravila koja uključuju poštovanje i uvažavanje razlika. Evo nekoliko saveta za negovanje inkluzivnog i raznovrsnog radnog mesta:

              • Budite otvoreni i iskreni
              • Budite iskreni i poštovani (koristite inkluzivni jezik kao što je "mi" kada razgovarate sa svojim timom i naglasite važnost različitosti na radnom mestu)
              • Podrška razvoju zaposlenih i razvoju njihovih znanja i veština
              • Uvek imaju leđa i nikada ne stavljajte nogu člana tima na put
              • Upoznajte svoj tim i budite na istoj talasnoj dužini
              • Istaknite dostignuća i napredak - uvek podržite svoj tim i javno hvalite uspehe
              • Sprovesti obuku o raznolikosti
              • Nastavite da pratite rezultate angažovanja zaposlenih
              • Uključite KPI koji prate energiju tima i dobrobit zaposlenih, pored poslovnog uticaja i rezultata
              • Izbegavajte mikromenadžment

                Sve počinje praćenjem

                Ljudi su po prirodi društvena bića i oslanjaju se na međuljudske veze da bi se osećali zdravo i srećno. Menadžeri i vođe timova su od suštinskog značaja za uspešnu implementaciju programa socijalne zaštite. Uz redovne prijave, oni mogu osigurati da se zaposleni osećaju kao deo zajednice.

                Da bi se osigurao uspeh programa socijalne zaštite vaše kompanije, vaš menadžment tim treba da sprovede redovne provere sa svakim zaposlenim da:

                • znaju da li osećaju pripadnost na poslu
                • Razumeju šta žele i treba da uspeju
                • videli su šta im je potrebno da naprave promene u sopstvenim životima

                Pokažite da vam je zaista stalo postavljanjem pitanja i razumevanjem šta vaši ljudi misle i osećaju, i pružite im podršku koja im je potrebna od vas. Ne zaziru od izazovnih razgovora.

                Dajte svojim liderima potrebnu obuku:

                • Omogućite im da rastu i osnaže ih tako da oni mogu zaista podržati svoje timove u njihovom napretku
                • Obezbedite im obuku u umetnosti postavljanja pitanja
                • Pomozite im da shvate kako da se nose sa teškim razgovorima (fokusirajte se na razumevanje i empatiju)
                • Obučite svoje lidere da imaju otvorene diskusije o mentalnom zdravlju ako je potrebno.

                Društveno blagostanje počinje sa liderima – pažljivo birajte ko vodi vaše timove.

                  Želite da naučite kako privući, angažovati i zadržati vrhunske talente?

                  Obratite se našim stručnjacima.

                    Razgovarajte s nama