57%
zaposlenih u EU tvrdi da njihove organizacije NE preduzimaju dovoljno mera za optimizaciju zdravlja i blagostanja.
Kako HR timovi sve više i više govore o dobrobiti zaposlenih, socijalno blagostanje se takođe pominje sve češće. Socijalno blagostanje više nije samo trend ili buzzword, već jednako važan stub blagostanja kao fizičko, mentalno, finansijsko i kulturno blagostanje. Ali šta to zapravo znači i kako ga efikasno implementirati? Nastavite da čitate da biste saznali više!
zaposlenih u EU tvrdi da njihove organizacije NE preduzimaju dovoljno mera za optimizaciju zdravlja i blagostanja.
Mnoge organizacije prihvataju trend "dobrobiti na radnom mestu" uvođenjem inicijativa usmerenih na zdravlje koje pozitivno utiču na angažovanje i zadržavanje zaposlenih. Iako su ove strategije od ključnog značaja za opšte zdravlje vaše radne snage, samo fokusiranje na fizičke, mentalne i finansijske aspekte više nije dovoljno. Više od polovine zaposlenih u EU smatra da njihove organizacije ne preduzimaju dovoljno mera za optimizaciju zdravlja, pokazalo je istraživanje SD Vork. Potrebe zaposlenih su se promenile nakon pandemije. Sada, više nego ikada, fokus je na socijalnom blagostanju – često zaboravljenom aspektu blagostanja na radnom mestu.
Socijalno blagostanje je centralno za svaku strategiju blagostanja. Od odnosa sa kolegama do usklađivanja sa vrednostima kompanije, to podrazumeva osećaj vrednosti kao osoba, kolega, i zaposleni. Ali kako to postići? Ispod su 4 ključne ideje za socijalno blagostanje koje će vam pomoći da započnete, bez obzira da li ste mala kompanija koja tek počinje ili veće preduzeće koje želi da poboljša angažman i produktivnost kroz dobrobit na radnom mestu.
Obezbedite mogućnosti za zabavu i opuštanje, bilo u formalnim ili neformalnim oblicima, ili oboje:
Nemojte pogrešno pretpostaviti da neko nema problema sa usamljenošću i izbegavajte dosledne kontakte i sastanke za prijavu. Većina zaposlenih neće otvoreno reći da se osećaju usamljeno. Svako se bori sa usamljenošću na nekom nivou. Možete ohrabriti svoje ljude da se povežu jedni sa drugima stvaranjem mogućnosti za saradnju, kao što su:
Ali budite svesni, osoba može imati stotine kontakata na LinkedIn-u, ali se i dalje oseća usamljeno. Dakle, umesto da samo prikupljate što više kontakata, ohrabrite svoje ljude da daju prioritet visokokvalitetnim interakcijama kako bi se osiguralo da su odnosi koje stvaraju profitabilniji i vredniji.
U brzom svetu sa puno odgovornosti i informacija za varenje, nesporazumi su česti. Važno je definisati pravila koja uključuju poštovanje i uvažavanje razlika. Evo nekoliko saveta za negovanje inkluzivnog i raznovrsnog radnog mesta:
Ljudi su po prirodi društvena bića i oslanjaju se na međuljudske veze da bi se osećali zdravo i srećno. Menadžeri i vođe timova su od suštinskog značaja za uspešnu implementaciju programa socijalne zaštite. Uz redovne prijave, oni mogu osigurati da se zaposleni osećaju kao deo zajednice.
Da bi se osigurao uspeh programa socijalne zaštite vaše kompanije, vaš menadžment tim treba da sprovede redovne provere sa svakim zaposlenim da:
Pokažite da vam je zaista stalo postavljanjem pitanja i razumevanjem šta vaši ljudi misle i osećaju, i pružite im podršku koja im je potrebna od vas. Ne zaziru od izazovnih razgovora.
Dajte svojim liderima potrebnu obuku:
Društveno blagostanje počinje sa liderima – pažljivo birajte ko vodi vaše timove.
Obratite se našim stručnjacima.