1. Home>
  2. RS blog>
  3. Angažovanje zaposlenih>
Big resignation

Velika ostavka ili veliko resetovanje?

Globalno, milioni zaposlenih su napustili svoja radna mesta u istorijski velikom broju u poslednjih nekoliko godina. Ovaj fenomen se naziva „Velika ostavka“.

Pandemija Covid-19 promenila je tradicionalno radno okruženje na mnogo načina. Kompanije i zaposleni su se prilagodili novom nepredvidivom radnom okruženju, obavljajući posao virtuelno putem video poziva i aplikacija za razmenu poruka. Oprostili su se od putovanja na posao, skupog parkinga i poslovne odeće.

Zašto ljudi odlaze?

Prema Pev Research-u, glavni razlozi zbog kojih su ljudi napustili posao 2021. bili su niske plate, nedovoljne mogućnosti rasta i osećaj nepoštovanja. Studija je takođe otkrila da većina radnika koji sada imaju nove poslove smatraju da nove pozicije nude bolju platu, više mogućnosti za rast i bolju ravnotežu između poslovnog i privatnog života i fleksibilnosti.

Mnogi faktori su doprineli transformativnoj Velikoj ostavci, kao što su izgaranje, prekomerni rad tokom pandemije, globalni naglasak na dobrobiti i nedostatak talenata. Ali šta ova promena znači za budućnost rada? Evo nas nekoliko godina kasnije. Život se vratio u ritam pre pandemije, ali nema povratka u radno okruženje s početka 2020. godine.

Što je pred nama?

Velika ostavka je više od pokreta ljudi koji napuštaju posao iz dana u dan. Čini se da ukazuje na nešto veće. Ljudi ocenjuju svoj odnos prema poslu. Mnogi zaposleni žele više od plate. Oni traže ispunjenje od svojih 9 do 5 poslova.

Nepredvidiva vremena naterala su ljude da preispitaju svoje životne prioritete i promene posao sada ili nikad, od promene delatnosti do samostalnog štrajka i da postanu vlasnici preduzeća. Oni su ovlašćeni da preduzmu akciju i izaberu karijeru koja je u skladu sa njihovim vrednostima, dajući im veću fleksibilnost u satima ili poboljšane mogućnosti za rast.

Ono što vaši zaposleni smatraju najvažnijim može se kretati od politike rada od kuće do pogleda na održivost. Sada je više nego ikad važno da razumete šta vaši zaposleni daju prioritetu. Na taj način ne samo da možete pronaći najbolje kandidate, već možete pomoći da ih negujete i omogućite im da uče i rastu uz vaše poslovanje.

Kako se istaći kao odličan poslodavac
    Great employer

    Na sreću, organizacije mogu učiniti više od prihvatanja „velike ostavke“. Oni mogu da iskoriste ovaj retki trenutak, koji mi zovemo 'veliko resetovanje', da procene i preduzmu smislene akcije za zapošljavanje, razvoj i zadržavanje ljudi koji su im potrebni za izgradnju uspešnog poslovanja nakon pandemije.

    Pogodi metu sa šarmom

    Na današnjem tržištu rada, poslodavci moraju učiniti više od objavljivanja otvorenih radnih mjesta na internetu i objašnjavanja prednosti pridruživanja njihovoj kompaniji. Kako organizacije nastoje da pronađu idealne kandidate u pravo vreme, važno je razumeti očekivanja kandidata.

    Kako brend vašeg poslodavca odražava vaše vrednosti i pomaže vam da se izdvojite? Atraktivan brend poslodavca može vam pomoći da privučete talentovane kandidate. Da li procenjujete šta kandidati traže u ovom novom radnom okruženju? Vaš HR tim treba da bude usklađen sa onim što vaši idealni kandidati žele u kompaniji i svom poslu. Kompanije se više ne libe da zauzmu stav o aktuelnim događajima i pitanjima. Od održivosti do društvenih pitanja, zaposleni žele da budu deo organizacija sa vrednostima koje su u skladu sa njihovim sopstvenim.

    Zadržite vrhunski talenat podsticanjem razvoja i različitosti

    Kada privučete vrhunske talente, šta radite da pomognete svojim zaposlenima da se neprimetno angažuju, uče i rastu? Negovanje kulture pripadnosti, fleksibilnosti i razvoja treba da bude prioritet.

    Podsticanje otvorene komunikacije sa vašim zaposlenima i obezbeđivanje bezbednog okruženja za njih da izraze svoja osećanja i zabrinutosti omogućiće kompaniji da razume kako se radnici osećaju. Davanje prioriteta brizi i podršci vaših sadašnjih zaposlenih je ključno za privlačenje i zadržavanje kvalifikovanih kandidata.

    Jedini način da učinite svoje zaposlene srećnim je da razumete šta radite kako treba, gde možda ne uspevate i koje opipljive promene možete da napravite da biste ih poboljšali. Otvorenost za uključivanje povratnih informacija zaposlenih u kulturu kompanije odražava interesovanje za dobrobit zaposlenih i pružiće prostor za rast i mogućnosti za interno napredovanje.

    Zainteresovani i motivisani zaposleni ostaju duže. Negovanje kulture učenja i razvoj osnovnih veština stvoriće okruženje koje promoviše razvoj karijere i podršku. Ljudi žele da osete da njihovi svakodnevni zadaci doprinose na smislen način i da je njihova organizacija posvećena ličnom i profesionalnom razvoju zaposlenih.

    Vitalna oblast fokusa mora biti raznolikost, jednakost i inkluzija. Ljudi žele da se osećaju uključenima – da budu viđeni i saslušani, bez obzira na godine, rasu, pol ili veru. Kako osiguravate da se vaši zaposleni osećaju poštovano i cenjeno? Da li vaše politike podržavaju raznoliku kulturu kompanije?

    Razumite i angažujte svoje zaposlene
      engagement

      Iskustvo pridruživanja i uključivanja je ključno za nove zaposlene. Kada budu primljeni u tim, da li slušate njihove povratne informacije i dajete im prioritet? Uključivanje povratnih informacija zaposlenih može povećati njihov angažman na poslu i vašoj organizaciji i omogućiti poslodavcima da stvore značajno iskustvo za njih.

      Kultura i vrednosti vaše kompanije moraju biti u skladu sa kulturama i vrednostima vaših zaposlenih. Nakon što dobijete povratne informacije, da li ih uključujete u svoje politike i procedure? Da li menadžment podržava ove vrednosti? Poverenje je neophodno ako želite da se vaši zaposleni osećaju cenjeno i priznato.

      Kultura blagostanja

      Plata nije jedini kriterijum za privlačenje i zadržavanje zaposlenih. Budućnost posla je u razumevanju šta vaši zaposleni žele i šta za njih znači dobrobit. Balans između poslovnog i privatnog života i fleksibilan rad su bili u centru pažnje.

      Rad na daljinu je zauzeo svet tokom pandemije i ovaj način rada je postao uobičajen i transformisaće kulturu rada u doglednoj budućnosti. Ljudi su pokazali da mogu biti produktivni i efikasni od kuće ili sa fleksibilnim radnim rasporedom. Zaposleni žele da rade pod svojim uslovima, uz veću kontrolu nad svojim ličnim vremenom. Žele da posvete više vremena porodici, prijateljima i slobodnim aktivnostima. Ova fleksibilnost doprinosi njihovoj opštoj sreći i sreći na poslu.