Stavljanje ljudi u središte HR-a
Ljudski resursi su oduvek igrali vitalnu ulogu u organizacijama širom sveta. Međutim, tokom duge istorije HR-a, njihovo mesto u poslovanju često je svedeno na funkciju administratora. Fokusirajući se prvenstveno na ljude i zaposlene, HR profesionalci imaju direktan uticaj na živote ljudi, ali njihov uticaj se oseća daleko iznad toga.
Sa svojim integralnim mestom u životima zaposlenih, kao i ukupnom poslovnom strategijom, kako HR može da obezbedi da njegova strateška uloga nastavi da dodaje vrednost organizacijama u godinama koje dolaze?
Fluidna budućnost HR-a
Od industrijske revolucije kada su poslovni lideri shvatili da postoji jasna korelacija između zadovoljne radne snage i povećanog nivoa produktivnosti, HR je prvenstveno funkcija usmerena na ljude. Međutim, današnji zaposleni izgledaju značajno drugačije od onih iz 19. veka kada je termin "ljudski resursi" prvi put skovan.
Danas, od zaposlenih koji jednostavno žele manje rigidnosti u svojim ulogama, do pojave rastuće ekonomije honorarnih poslova, fluidnost je ono što današnji zaposleni ceni. Stalna radna snaga više nije stalna: od sezonskih zaposlenih do dugoročnih freelancera, bez fleksibilnosti, HR profesionalci ne bi mogli da ispune svoju ulogu. Zaposleni trebaju fleksibilne datume plaćanja, prilagođene sisteme nagrađivanja i podržano upravljanje učinkom kako bi podržali svoju karijeru. U stvari, sa fluidnošću koja preovlađuje u poslovnom svetu 21. veka, podrška ljudskim resursima verovatno nikada nije bila važnija. Kada odeljenje za ljudske resurse nije moglo da pruži potrebnu fleksibilnu podršku, radna snaga bi postala nezadovoljna, izgubljena i nemotivisana.
Sa ovom nepredviđenom radnom snagom u rasponu od stalnih zaposlenih sa punim radnim vremenom do onih koji učestvuju u ekonomiji honorarnog rada, potrebna je raznovrsna podrška HR-a. Sa fleksibilnim radom dolazi fleksibilna korist. Na primer, dok kompanija može da ponudi službeni automobil određenim zaposlenima, freelancer koji radi na daljinu od kuće verovatno neće imati koristi od toga – umesto toga, oni će tražiti povlastice koje odgovaraju njihovom životnom stilu. Možda bi fleksibilan plan prihoda koji omogućava fleksibilnije opcije štednje bio privlačniji za njihovu promenu radnog statusa. U stvari, fleksibilna plata je trend koji postaje sve popularniji da zadovolji nove zahteve moderne radne snage: redovna mesečna plata ne odgovara svima. Upravljanje ljudskim resursima nije jedinstvena funkcija koja odgovara svima.
Minimizovanje složenosti
Kao što vidite, upravljanje ljudskim resursima i obračun zarada može biti složen zadatak bez kojeg bi posao propao. Ali postaje još komplikovanije kada kompanije prošire svoje poslovanje na više zemalja. Sa mrežom složenih potreba zaposlenih, različiti lokalni zakoni i propisi o zapošljavanju koji se stalno menjaju mogu izazvati dalje nejednakosti i glavobolje za HR profesionalce. Budući da je očigledno da organizacije ne mogu da prežive bez njih, današnjem odeljenju za ljudske resurse često je potrebna podrška za upravljanje ovom složenošću. Ovo je mesto gde globalni pružaoci usluga za ljudske resurse i obračun zarada dolaze na scenu.
Sa modularnim rešenjem koje može rasti sa poslovanjem, HR može transformisati podršku koju pruža zaposlenima i kompaniji. Provajder može otvoriti pristup globalnoj i lokalnoj ekspertizi sa namenskom uslugom koja pruža podršku tamo gde je to potrebno i upravlja potencijalnim složenostima globalne i lokalne usklađenosti podataka. Od najvišeg menadžmenta do operativnih HR timova, posvećeni kontakti obezbeđuju snažan odnos između kompanije i pružaoca usluga, što je od ključnog značaja pri razvijanju razumevanja specifičnih potreba odeljenja za ljudske resurse.
Ali, pored ljudske stručnosti, nezavisni provajder usluga može otvoriti pristup tehnologiji koja se integriše sa postojećim internim sistemima ili čak u potpunosti upravljati operacijama obračuna zarada od početka do kraja. Tehnologija može otključati moć podataka o ljudskim resursima predstavljajući pogled na globalnu poslovnu sliku iz ptičje perspektive na jednoj kontrolnoj tabli. Ovo može pružiti neuporedivo razumevanje kako HR može da podrži poslovne potrebe sa predviđanjima zasnovanim na stručnjacima i AI analitikom koja naglašava trendove koji bi inače bili propušteni. Pored toga, ova analitika može da istakne kako povećati blagostanje i maksimizirati produktivnost pojedinih timova na način koji odgovara potrebama određene radne snage.
Stavljanje ljudi u središte ljudskih resursa
Uz sve ove događaje koji se stalno menjaju, važno je ne zaboraviti centralnu svrhu ljudskih resursa – ljude. Outsourcing za pružanje usluga koje su im potrebne ne bi trebalo da bude bezlična transakcija. U stvari, uz podršku provajdera ljudskih resursa i 24/7 pristup pouzdanoj ekspertizi koja razume vaše zaposlene i poslovne vrednosti, danas možete vratiti ljude u centar ljudskih resursa.