Zašto je obračun ukupnih troškova vlasništva (TCO) od ključnog značaja za platni spisak?
Ako vas je neko pitao koliko košta vaš platni spisak, da li biste znali kako da odgovorite? Čini se kao jednostavno pitanje, ali mnogi HR profesionalci često teško da odgovore tačno. Razumevanje (i na taj način biti u stanju da buduće projekcije) o tome koliko vaši troškovi platnog spiska zahteva jasnu procenu različitih poslovnih komponenti.
Dakle, koje korake treba da preduzmete da biste razumeli ukupne troškove platnog spiska u određenom periodu? Ovo je mesto gde ukupni troškovi vlasništva dolazi u.
Za one koji nisu upoznati, ukupni troškovi vlasništva (TCO) je finansijska kalkulacija koja pomaže poslovnim liderima da odrede direktne i indirektne troškove proizvoda i sistema koje njihova organizacija koristi. Međutim, često je slučaj da organizacijama nedostaju alati i veštine potrebne za tačne interne poslovne kalkulacije, što ima veoma štetan uticaj na projekcije upravljanja troškovima i donošenje poslovnih odluka.
Dakle, koliko često kompanije prate svoje troškove platnog spiska kako bi implementirale poboljšanja poslovanja?
Iznenađujuće, istraživanje koje smo sproveli pokazalo je da samo trećina (35%) kompanija kontinuirano prati i meri svoje procese platnog spiska sa ciljem identifikacije oblasti za uštedu troškova i vremena. Štaviše, još 35% ispitanika je utvrdilo da, iako njihove organizacije kontinuirano prate troškove platnog spiska, napori (ili čak planovi) nikada nisu napravljeni da se donesu zaključci iz ovih podataka. Ovo je prilično zapanjujuće kada uzmete u obzir da su ova preduzeća otišla toliko daleko da izdvoje dragoceno vreme i resurse, a ipak nisu imali priliku da zarade povrat investicije. Situacija među kompanijama sa između 100 i 500 zaposlenih takođe nije bila bolja, samo 10% ispitanika je reklo da je njihova organizacija uspostavila procese za merenje TCO kada su u pitanju njihove plate.
Kada se uzme u obzir značaj TCO-a u kontekstu platnog spiska i ljudskih resursa, postaje jasno da je optimizacija procesa uz racionalizaciju troškova najvažnija za nastavak poslovnog uspeha.
Evo dve ključne prednosti koje dolaze sa izračunavanjem ukupnih troškova vlasništva plate:
Jasnoća o raspodeli troškova
Izračunavanjem TCO platnog spiska organizacije, HR profesionalci mogu postići mnogo jasniji pregled svojih ukupnih troškova u ovoj oblasti, kao i raščlambu troškova po uslugama. Ovaj slom je posebno pronicljiv, jer omogućava preduzećima da lako utvrde koje su usluge od suštinskog značaja u odnosu na one koje bi mogle biti odbačene, kao i ključne aspekte procesa platnog spiska koje treba promeniti kako bi se obezbedila bolja novčana vrednost.
Veća tačnost sa predviđanjem plata
Usred današnjeg rata za talente i sa milenijalcima koji napreduju u karijeri, precizna procena potreba zaposlenih je sve veći izazov za sve organizacije, bez obzira na geografiju, sektor i veličinu. Zadatak određivanja potrebnog broja zaposlenih i budućih projekcija u vezi sa nedostatkom veština i zapošljavanjem prirodno pada na odeljenje za ljudske resurse, pa kako izračunavanje TCO u platnom spisku podržava ljudske resurse u optimizaciji broja zaposlenih za veću produktivnost i performanse poslovanja, dok istovremeno kontroliše troškove plata? Jednostavno rečeno, TCO omogućava preciznije podatke iz kojih se mogu napraviti preciznije prognoze. Pored toga, bolja kontrola troškova obezbeđuje značajne uštede na duge staze, što znači da HR može da poveća svoje budžete za zapošljavanje sa troškovima koji bi inače bili izgubljeni zbog neefikasnosti u okviru svojih sistema platnog spiska.
Obezbeđivanje da su ukupni troškovi vlasništva pravilno izračunati stvara jasnu osnovu za dalje oblikovanje i optimizaciju ljudskih resursa, operacija i platnog spiska. Dakle, sledeći put kada vas neko pita koliko trošite na platni spisak i da li su vaše operacije optimizovane iz perspektive troškova, možete biti sigurni da ćete nakon usvajanja TCO modela moći da odgovorite jasno i pouzdano.